درحالی‌که نخستین روز از سال ۲۰۱۷ را مـی‌گذرانیم، عضویت در تلگرام اموزش دوچرخه سواری بد نیست نگاهی بـه یک سال گذشته بیندازیم و با هم بـه مرور ۱۰ گجت برتر معرفی‌شده درون زمـینـه‌ی دوچرخه‌ها‌ بپردازیم. عضویت در تلگرام اموزش دوچرخه سواری گجت‌های قرارگرفته درون این لیست لزوما مورد توجه رسانـه‌ها قرار نگرفته‌اند و ضمانتی به منظور پرفروش‌شدن آن‌ها وجود ندارد. عضویت در تلگرام اموزش دوچرخه سواری تنـها دلیل انتخاب گجت‌ها به منظور قرار گرفتن درون این لیست، ایده‌ی جذاب پشت آن‌ها است. درون ادامـه با زومـیت همراه باشید که تا نگاهی بـه این لیست بیندازیم.

تعویض الکترونیکی دنده‌ها

ایده‌ی تعویض الکترونیکی دنده‌ها به منظور بسیـاری جذاب است، اما خیلی از افراد حاضر بـه پرداخت هزینـه به منظور خرید یک سیستم اختصاصی شیمانو Di2 نیستند و همـین امر باعث بـه وجود آمدن XShifter شد. این سیستم شامل یک دستگیره‌ی کنترلی بی‌سیم و دو ماژول تعویض الکترونیکی دنده هست که روی شانژمان‌های مکانیکی نصب مـی‌شوند. بر خلاف شیمانو Di2، به منظور استفاده از XShifter نیـازی بـه تعویض هیچ یک از اجزای دوچرخه‌ی خود ندارید و این سیستم با مدل‌‌های مختلف شانژمان‌ قابل استفاده است.

قیمت: عضویت در تلگرام اموزش دوچرخه سواری ۱۹۹ دلار

یک دوچرخه‌ی کامل

یک انتخاب این هست که یک دوچرخه‌ی ساده بخرید و بعد آن را بـه لوازم جانبی مختلفی مجهز کنید. اما حتما توجه داشته باشید کـه احتمالا درون انتهای کار، ظاهر دوچرخه‌ی شما آن‌چنان کـه باید دل‌چسب نخواهد بود. انتخاب دیگر شما مـی‌تواند خرید یک دوچرخه‌ی هوشمند Volata باشد. این دوچرخه‌ی تمام‌عیـار بـه سیستم تعویض الکترونیکی دنده، چراغ‌های جلو و عقب اتوماتیک (با تاریک شدن هوا به‌صورت اتوماتیک روشن مـی‌شوند)، جی‌پی‌اس به منظور جلوگیری از دزدی، کامپیوتر و بوق الکتریکی مجهز است. تمام تنظیمات از طریق دسته‌ی کنترلی و نمایشگر تعبیـه‌شده روی دوچرخه قابل تنظیم است. تمام بخش‌های الکتریکی این دوچرخه از باتری و دینام موجود درون قسمت جلوی دوچرخه نیرو مـی‌گیرند.

قیمت: ۳۴۹۹ دلار

ساخته‌شده برای شرایط سخت

شاید شما برنامـه‌ای به منظور دوچرخه‌سواری درون قطب جنوب نداشته باشید؛ اما کیت لیمـینگ، ماجراجوی استرالیـایی، به منظور این سفر برنامـه‌ریزی کرده است. او به منظور انجام این ماجراجویی از یک دوچرخه‌ی دوچرخ محرک فت‌بایک استفاده خواهد کرد و اگر کمپین ثبت‌شده درون وب‌سایت Indiegogo به منظور جذب سرمایـه موفق باشد، شما هم به‌زودی مـی‌توانید صاحب این دوچرخه‌ی خاص شوید. این دوچرخه کـه ساخت کمپانی Christini Bicycles است، بـه یک شفت محرک مجهز شده هست که مـی‌تواند نیرو را از چرخ عقب بـه چرخ جلو انتقال دهد.

قیمت پایـه: ۲۹۹۵ دلار

کلاه ایمنی با لبه‌ی الکترونیکی

مطمئنا تاکنون کلاه‌های ایمنی‌ مختلفی دیده‌اید کـه در جلو و عقبشان چراغ‌هایی تعبیـه شده است. کلاه ایمنی مدل Classon کـه توسط کمپانی Brooklyness ساخته مـی‌شود، علاوه بر دارا بودن چراغ‌های مذکور، بـه چراغ ترمز اتوماتیک، چراغ‌های راهنما کـه با فرم بدن فعال مـی‌شوند و حتی یک سیستم دوربین دوگانـه مجهز شده است. کاربرد سیستم دوربین تعبیـه‌شده درون این کلاه تنـها محدود بـه ثبت تصاویر ویدیویی نمـی‌شود؛ بلکه این سیستم، دوچرخه‌سوار را از وجود خودروهای درون حال حرکت کـه در نقاط کور او قرار دارند، آگاه مـی‌‌کند.

قیمت: ۲۹۹ دلار

پدال‌های مغناطیسی

بسیـاری از دوچرخه‌سواران کوهستان دوست ندارند کفش‌هایشان به‌صورت مکانیکی بـه پدال‌های دوچرخه متصل شود؛ اما بـه هر حال درون دوچرخه‌سواری درون مسیرهای ناهموار وجود یک سیستم بازدارنده به منظور جدا شدن پاها از رکاب‌ها الزامـی است. به منظور پاسخ‌گویی بـه این نیـاز پدال‌های Maglock ساخته شدند کـه به‌سادگی از آهن‌رباها به منظور جلوگیری از جدا شدن پای دوچرخه‌سواران از پدال‌ها استفاده مـی‌کنند. آهن‌ربای موجود درون این رکاب‌ها مـیخ‌های کف کفش دوچرخه‌سواران را جذب مـی‌کرد و مانع از لغزش پای آن‌ها مـی‌شد. البته، وزن مدل اولیـه‌ی این پدال‌ها زیـاد بود کـه در مدل جدید موسوم بـه Vault، این مشکل که تا حدود زیـادی برطرف شده است.

قیمت: ۱۱۰ دلار

سرعت‌سنج آنالوگ

یک استارتاپ فنلاندی با نام Omata اقدام بـه ساخت سرعت‌سنج‌های آنالوگ کرده است. این کمپانی با این باور کـه خواندن سرعت‌سنج‌های آنالوگ راحت‌تر از رقبای دیجیتالی آن‌ها است، اقدام بـه ساخت این وسیله کرد. اگرچه ظاهر این سرعت‌سنج، قدیمـی بـه نظر مـی‌رسد، اما اجزای داخلی آن از جدیدترین تکنولوژی‌های الکترونیکی روز استفاده مـی‌کنند. این وسیله با استفاده از ماژول GPS موجود درون داخل خود، اندازه گیری سرعت و محاسبه ی مسافت طی شده را انجام مـی‌دهد، ارتفاع را مـی‌سنجد و زمان رکاب زدن و ساعت را نیز نشان مـی‌دهد.

قیمت: ۵۹۹ دلار

سنجش قدرت رکاب‌زنی

یکی از لوازم تمرینی ارزشمند درون دنیـای دوچرخه‌سواری اندازه‌گیرهای نیرو هستند. این وسایل معمولا روی مـیله‌های متصل بـه پدال آویخته یـا از ابتدا درون این مـیله‌ها جاسازی مـی‌شوند. مشکل ابزارهای یـادشده این هست که درون بسیـاری موارد جدا و نصب مجدد آن‌ها روی دوچرخه‌های دیگر غیرممکن هست و اگر هم غیرممکن نباشد، نمـی‌توان آن‌ها را به‌سادگی جدا و روی چند دوچرخه‌ی مختلف نصب کرد. کمپانی Brim Brothers با معرفی دستگاه Zone DPMX این مشکل را حل کرده است. این وسیله به‌سادگی بـه کفش دوچرخه‌سوار متصل مـی‌شود. البته به منظور استفاده از این وسیله حتما از پدال‌های مدل Speedplay Zero و کفش‌های مـیخ‌دار استفاده شود. رقیب این وسیله Luck Potentiometer نام دارد کـه مـی‌تواند بـه مدل‌های خاصی از کفش‌های Luck متصل شود و در عوض با پدال‌های مختلف سازگاری دارد.

قیمت: ۵۵۶ دلار

حمل دوچرخه آسان‌تر مـی‌شود

باربند‌های سقفی را نمـی‌توان به منظور حمل هر نوع دوچرخه‌ای مورد استفاده قرار داد یـا حداقل بدون استفاده از تجهیزات اضافی به منظور حمل دوچرخه‌های فت‌بایک یـا thru-axle مناسب نیستند. Upside Rack به منظور حل این مشکل معرفی شده است. با اتصال فرمان و زین هر نوع دوچرخه بـه این وسیله و سپس اتصال Upside Rack بـه یک باربند سقفی، مـی‌توان دوچرخه را به‌صورت برعروی سقف خودرو قرار داد.

قیمت تخمـینی: ۱۶۵ دلار

ایجاد مقاومت مغناطیسی

جریـان ادی بـه نوعی جریـان‌ الکتریکی‌ گفته مـی‌شود کـه در اثر حرکت نسبی مـیان یک آهنربا و یک جسم رسانا ایجاد شود. وسیله‌ی تمرینی STAC Zero با استفاده از این پدیده، بدون تماس لاستیک یـا طوقه با شیء خاصی، درون چرخ عقب دوچرخه مقاومت ایجاد مـی‌کند. این وسیله نـه‌تنـها باعث کاهش چشمگیر صدا درون رکاب‌زنی‌های درجا مـی‌شود، بلکه طول عمر تایرها را نیز کاهش نمـی‌دهد.

قیمت: ۳۰۲ دلار

عینک هوشمند

اگرچه تاکنون نمونـه‌های مختلفی از عینک‌های هوشمند مخصوص دوچرخه‌سواران معرفی شده است؛ اما یک پیمانکار امنیتی از محصول جدیدی با نام Everysight Raptors رونمایی کرده هست که بـه نظر فوق‌العاده مـی‌آید. این عینک مـی‌تواند اطلاعات مربوط بـه سیستم ناوبری، زمان، فاصله، سرعت، ضربان قلب، آهنگ و قدرت رکاب‌زنی را درون قسمت بالایی شیشـه‌ی عینک و بدون تداخل با مـیدان دید دوچرخه‌سوار بـه نمایش درآورد. تفاوت عمده‌ی دیگر این عینک با مدل‌های مشابه را مـی‌توان حذف دسته‌ی پروژکتور زمختی دانست کـه در بعضی مدل‌ها موجود است. این عینک هنوز درون حال توسعه هست و قیمت آن مشخص نیست، اما نمونـه‌های آزمایشی آن دیده شده‌اند.

نظر شما درون مورد این نوآوری‌ها چیست؟




[۱۰ نوآوری برتر مربوط بـه دوچرخه درون سال ۲۰۱۶ - زومـیت عضویت در تلگرام اموزش دوچرخه سواری]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 29 Jun 2018 10:57:00 +0000